isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Helgen som var

Publicerad 2012-05-22 01:44:16 i Livet efter GBP,

Jaha ja....sitter man på jobbet igen då och har en hel veckas nattjobb framför sig :)

I fredags var jag och mamma iväg på mamma/dotter-shopping i Västerås. IKEA naturligtvis, men även Bokia, för ihandling av födelsedagspresent, lite klädbutiker där jag inte hittade nåt skoj och en massa skobutiker..även där kammade jag noll. Men jag och mamma hade supertrevligt och många timmar passerade väldigt fort :)

Lördagen var vikt till att städa och sen kalas på kvällen. Och det vet man ju hur det går....städning är ju inte det roligaste man kan hålla på med... Så när lillasyster och pojkvän ringer och frågar om de får komma på lite fika så säger jag ju inte nej :)
Kraftigt försenad med städningen kom jag iaf till slut igång och då gick det i ett huj :) Rent från golv till tak på 3 timmar :) Jag kan om jag vill..hehehe!

När jag gjort mig iordning åkte jag och hämtade födelsedagsflickan och hennes väninna för att handla mat. Nåja, mat och mat...ost och kex och en massa frukt blev det. Till det drack vi ett glas rött. Senare hamnade vi på krogen där vi drack lite till. Tänkte att jag skulle testa lite hur mycket jag kan dricka nu utan att bli drängfull. Ja ghar ju inte riktigt vågat mig på det men denna gång så... Jag har ju läst om att man kan bli klapp kanon på bara ett glas vin efter operationen. Men det blev jag inte. 2 glas vin och två drinkar(4:or) fick jag i mig under hela kvällen, utan att bli allt för full :) Kvällen var supertrevlig från början till slut, precis som det ska vara när man är ute med vänner :)

Söndagen vaknade jag lite tung i huvudet...Satt som bäst och bara var i soffan när P skrev och frågade om vi skulle ut och ta en promenad i det fina vädret. Lat-jag försökte under en millisekund komma på alla fina ursäkter jag har samlat på mig under åren...och kom inte på en enda. För jag vill ju ut och gå. Trots att det är bland det tristaste jag vet. Nu är jag glad att jag kom iväg. Det var underbart vackert efter älvpromenaden. Testade igen att jogga lite :) Och det gick bra :)

Resten av dagen väntade jag på ett fikabesök som inte dök upp, tvättade det som fanns i tvättkorgen, städade undan efter gårdagskvällen och till slut hamnade jag i soffan med fruktfatet som blev kvar :)

Min mediepaus fortsätter. Känner jag mig det minsta lilla stressad så stänger jag ner datorn. Jag mår ju bra av att pausa så jag fortsätter med det ett tag till. Jag behöver inte sitta på Fb hela tiden. När jag går från datorn kan jag stänga av, eller när jag tittar på film behöver det inte heller vara igång. Jag läser min bok istället. Eller plockar hemma. Eller lyssnar på lugn musik och bara är. Så skönt!

Bjuder på lite bilder från promenaden :)



Bäverarbete :)



Vårflod...?



Dammluckorna öppna fullt tror jag minsann :)


Bjuder på en bild från lördagen också :)

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2012-05-22 07:58:47

Vad mycket läckerheter! Till karnevalen så ska jag oxå försöka ta mig ut bland folk, hoppas att vi ses då! Kramar

Postat av: Ingela

Publicerad 2012-05-22 08:03:19

Jag tycker du är jätteduktig som provat jogga, det har inte jag ska jag tala om! ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela