isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Inte glömt

Publicerad 2012-03-14 02:38:04 i Livet efter GBP,

Nej, jag har inte glömt bloggen. Det har bara hänt så mycket på sista tiden.

En underbar människa valde att lämna jordelivet nyligen, och lämnade mig, och många andra, i chock. Jag har ännu inte fattat...och jag kommer nog aldrig att göra det heller. Han var en sån fin, underbar, kärleksfull människa, som var duktig på att tala om vad man betydde för honom. Jag hoppas att jag kunde göra detsamma för honom. Nu finns han där på andra sidan och väntar på oss.
Vila i frid!

Jag kom till slut på varför jag kände mig låg innan...Det var dags för B12-sprutan. Jag behöver tydligen min lite oftare än var 12e vecka.. Tur att det bara var det som stal min energi och mitt humör. Sen var det olyckligt att det hände lite trista saker samtidigt (inte min vän, andra saker)

Crap! Halva texten försvann eftersom man tydligen blir utloggad om man är inaktiv för länge.... Hade jag vetat det hade jag ju sparat det jag skrivit. Crap crap crap! Och klockan har blivit så mycket att jag inte kan komma ihåg orden jag just skrev... Ja minnet är inte som det ska än trots att ajg fått B12-sprutan. Ja ett av symptom på brist är tydligen glömska... Ska försöka minnas...

Vikten står just nu stilla men jag stressar inte över det, jag har inte varit världsbäst på att sköta träningen... Det är ju så vansinnigt tråkigt att träna i maskiner... Jag måste hitta tillbaka till träningslusten som jag hade när mini-Jillian fanns där och hojtade på mig. Jag får helt enkelt ta med mig pappret med mina pass på och köra på egen hand på mitt nya gym :) Det är ju sån träning jag vill ha, där jag pumpar slut på mig själv :)

Mer då? Ja, jo.. just det... Det positiva som hänt också.. Lustigt det där att lycka och olycka tycks gå hand i hand emellanåt...

Om mindre än tre veckor sitter jag på ett plan till Madrid där jag kommer att möta upp min syster och hennes familj för att hälsa på vår far. Jag har inte träffat nån av dem sen före operationen. De har bara sett bilden som även ni har sett. Ska bli så spännande! Sen hoppas jag på att det är lite varmt där också så att jag får känna om jag kanske kan klara av värmen lite bättre nu :) Hoppas på lite shopping också i Madrid. Behöver lite nya kläder. Och skor. Och kanske en ny väska.. :)

Min underbare vän P kom dock med den största överraskningen... Han bjuder mig på........ MADONNAkonserten i Göteborg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fatta att jag ska få se The Queen!!!!! Jag har velat se henne live sen....alltid :) Och nu händer det!! Helt otroligt...

Jag är en lyckligt lottad kvinna som har fantastiska, underbara vänner runt mig som förgyller min dag, varje dag!Jag älskar er alla!

Det är viktigt att vi talar om för varandra att vi älskar varandra.
Ge en främmande människa ett leende, det kanske kan förändra den människans liv.

Ta hand om varandra, älska varandra!

Kommentarer

Postat av: Malin Englund

Publicerad 2012-03-14 06:15:46

Nu blev jag tårögd men samtidigt glad... Som du säger gumman... Lycka och sorg kommer ofta hand i hand.... Va fint du skriver om allt!



Tusen tack för senast och jag är så glad för din skull både med Madonnakonserten och Spanienresan!



Puss o kraaaaam älskade bästa vännen! <3

Postat av: Marie

Publicerad 2012-03-14 08:44:46

Tack för i lördags, du är verkligen en solstråle!! Nu blev det en sorgsam avslutning på helgen, men sånt är livet. Sorg är tyvärr en del av det, men man önskar att man fick slippa den. Ha en bra vecka, KRAMAR

Postat av: ScrapLinda

Publicerad 2012-03-14 09:13:08

Så roligt att ha hittat dig igen, och att hitta in hit! Nu ska jag läsa ifatt lite.



Kramar till dig i sorgen, din vän finns alltid med dig ändå, även om du inte kan se honom.



Ha det gott!! Kram Linda

Postat av: tess

Publicerad 2012-03-14 19:40:41

Och jag älskar dig <3 Och är galet avis och glad för din skull som får åka på Her Majesty Madonna. Puss och kärlek

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-03-14 21:06:28

Åhh vad roligt att du ska på den konserten :)

Har ett par vänner som ska dit med.

Får villigt erkänna att jag är liiite smått avis :)



Beklagar sorgen med din vän :(



Kram

Postat av: Ingela

Publicerad 2012-03-15 08:21:39

Oh! Roligt med resan till Madrid! Jag sticker till Barcelona snart, ser mycket fram emot det! :-)



Sorgen får vi bearbeta så gott det går även om det gör ont i hjärtat naturligtvis. Han var (är) en sån fin människa!



Kram!

Postat av: LinaPinaPirat

Publicerad 2012-03-15 20:54:12

Hälsa Madonna och mycket kärlek till dig:)



ses Onsdag!

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-03-16 11:14:58

Usch så ledsamt att höra om din vän :( Men också LYLLO att få gå på Madonna...!

Stor varm kram från Smålandsskogarna!

Postat av: Icka

Publicerad 2012-03-17 10:20:08

Och när ni ska på Madonna så ska vi också ses.

Ha en liten reunion kanske med J, du, jag och P.

Det skulle vara alldeles fantastiskt!



Och jag älskar dig. Alldeles precis som vanligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela