isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Upplevelser och nya upptäckter

Publicerad 2012-01-11 23:09:06 i Livet efter GBP,

Inne på min tredje lediga dag av 10... :) Idag sov jag till halv 12 (!) Mötte upp en väninna på en långfika senare. Alldeles alldeles underbart att få lite tid tillsammans med henne :)

I lördags var jag ju på party. Ja, jag var nykter och satan i gatan så skoj jag hade! Livebandet spelade massa rock och som jag dansade... Och vet ni vad? Jag ORKADE dansa f l e r a låtar i sträck utan att tröttas ut mer än mina tunnare väninnor ;) Jag dansade mig varm i den lite småkalla lokalen och det var såå skoj. Jag är tillbaka! Jag dansade ju jämt förr, stod mer på dansgolvet än i baren...Ja redan då var jag för det mesta nykter :) Men när kilona böjade attackera min kropp och fastna där så blev det mindre och mindre dans... Jag förstod inte vad som hände (dooh) varför ajg inte ville dansa mer....Jag orkade ju inte mer än kanske en låt innan svettten rann om mig..och vem vill vara en svettig tjockis?? Sånt tycker alla är äckligt...eller???
Men i lördags hittade jag tillbaka. Dansen flyttade in min kropp igen och jag njöt! :) Och tanten har det förtfarande, rytmen hade bara gömt sig bakom fettet :)

I måndags kväll låg jag så i soffan och kollade på nåt icketankekrävande tv-program när jag la ner armen på sidan...Rykte till eftersom jag kände nåt hårt på höften och började kolla om jag lagt nåt där... Det hade jag ju inte...hmmmm.. började känna efter och ja...där...just där var...mitt HÖFTBEN!!! Fattar ni hur jävla cooolt det kändes? Jag kan inte minnas när jag sist kände det... Wow!!! Jag kan fasen inte sluta känna på mig själv, eller kolla på mig själv i spegeln. Jag måste göra det för att fatta att jag snart tappat 25 kg... På knappa 3 månader!

En till sag som är lite skoj, men svår att fatta... Folk känner inte riktigt igen mig... När jag hälsar så kollar de till och jag ser undran i deras ögon "-Vem är du?" hinner snabbt passera innan de ser att det är jag och igenkännadeleendet dyker upp i deras ansikte.
Eller så får jag höra "-Snygg du är i håret! Ny frisyr?" Ehhh...nej, jag har haft samma frisyr de senaste 10 gångerna du sett mig... -Nej, svarar jag på frågan om ny frisyr, men jag har tappat ca 25 kg... HAHAHAHAHA! Kul att man syns nu då ;)

Nej, nu är det dags att försöka sova lite tror jag. Imorgon ska jag till distrikstsköterskan och få min första B12-spruta i rumpan... IIIIIHHH! Tur att jag känner denna sköterska mycket mycket väl och vet att hon är duktig på det hon gör :) Ja, och hon känner ju mig mycket mycket bra :D

Kram på dig!

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-01-12 08:28:05

Härligt att höra!! Visst är det ljuvligt när man kan göra samma saker som innan men inte bli helt stekvarm?? yey oss!!



Jag hittar också "nya" ben, just höfterna är häftigt att känna på!



Stor bamsekram! (är lite avis på din ledighet...suck)

Postat av: Jennifer

Publicerad 2012-01-12 10:35:46

Åååh vad roligt det är att upptäcka sig själv igen :) Jag längtar tills det är dags för mig! Gissar att jag om 15 kg (då blir det -25 som du har nu) kommer att bli den sociala och härliga människa som jag egentligen är! Kämpa på!! Kram, Jennifer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela