isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Vägning

Publicerad 2012-02-19 04:24:54 i Livet efter GBP,

Vägde mig i fredags igen. Trots krånglande mage och mens så hade jag tappat i vikt igen :) Nu är det totalt -28,2 kg :) Om jag skulle räkna från när jag verkligen och på allvar började min viktresa neråt, när jag var som allra störst, så har jag nu tappat 30,1 kg.....!!!!!!!!!!!!!!!! Men jag räknar nu från flytstart :) Men fattar ni....för jag gör det fan inte. I mitt huvud är jag fortfarande extremfet. Ja, fetma lider jag av ännu men inte lika mycket..enligt vågen. Nåja, huvudet borde ju komma i kapp för eller senare.

Ett problem har jag....Håret. Jag tappar hår...i massor... Och enligt dietisten kan det hålla på i upp till ett år (1 år!!!!??!!) detta håravfallande... Så mycket hår jag inte!!!! Blir det för illa plockar jag fram trimmern och kapar allt! Så får jag väl gå med huvudbonader tills håret (förhoppningsvis) växer tillbaka. Köpa in lite peruker kanske...
Jag försöker att verkligen inte stressa upp mig över detta men... ja...jag är fåfäng. Jag vill ha mitt hår kvar.


I övrigt händer inte så mycket denna vecka, som ju är jobba-natt-vecka. Jo men just det!! Jag har flyttat. Eller jag önskar att det var mitt ställe i alla fall. Är kattvakt åt älskade Malin i hennes lilla stuga i skogen. U.N.D.E.R.B.A.R.T! Jag vill också bo så... Försökte intala Malin att hon ju faktiskt numera bodde i en lägenhet högst upp i ett rosa hus men hon köpte nog inte det riktigt... Synd... :) Jag är glad att jag fått bo där under helgen... och i sommar kommer jag att bo där...mer eller mindre.. hehehe... Malin kommer att vara så trött på mig! MOOOAHAHAHHAHAHAHAHA!!!! Och kanske kommer katten fram från sina gömmor om jag visar mig där oftare? Maken till rädd katt..Gömmer sig så fort jag kommer dit. Han mötte mig vid dörren men såg skapligt förvånad ut när han såg att det var jag. Sen var han borta. Putsväck! Få se om han kryper fram idag :)

Nej, svammel 04.22 kan inte vara så skoj att läsa så jag lägger ner nu.. :) Hoppas ni får en fin söndag!

Kram

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2012-02-19 11:04:51

Huvudet kommer aldrig fatta men håret kommer tillbaka. :-) Fin nedgång du har, skitbra ju!

Postat av: Janina

Publicerad 2012-02-26 23:17:37

Gud va härligt o läsa katja. Hoppas du mår toppen

Och är jätte stolt :) kram norskan ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela