isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Träning m yrsel och ångest

Publicerad 2012-02-23 09:14:23 i Livet efter GBP,

Ja, det blev ju ingen träning i tisdags. Anledningen minns jag inte men det blev inte av. Men jag sköt bara upp det en dag så igår var jag iväg m min vän L. Hon stod på gåbandet och jag värmde upp på crosstrainern och körde sen igång med gymandet... Började känna att jag var lite yr men tänkte att det var nacken som spökade så jag körde på. Men när jag kände att det bara blev värre och värre så satte jag mig ner och avbröt träningen. Tänkte att jag tar mig nog hem men icke! Det blev bara värre. Började skaka och så kom panikångesten. Yrseln kom sig nog av att jag ätit för dåligt innan träningen och jag glömde att ta med mig något till gymet att äta efter, eller som nu då, när behovet kom mitt under passet. Ångesten vet jag faktiskt inte men den kommer ju när den känner för det, även om det var ett tag sen nu. Jag blev väldigt rädd. Och jag är så glad över att L var med. Hon lyckades få tag i en banan åt mig från personalen (Tack igen!) och jag flydde in i den tomma undervisningssalen eftersom jag inte ville sitta och böla inför alla som var där.
Det var rätt fascinerande att se sen hur fort det gick att iaf få bort skakningarna och svimningskänslan. 3 tuggor på bananen och det vände direkt. Ångesten la sig så sakteliga den också. Jag lyckades ta mig hem och äta en Skyr-yoghurt proppad med protein :)

Idag blir det vilodag, men imorgon kör jag igen. Har ju lovat mig själv att köra åtminstone 2 ggr/vecka nu i början. För att jag vill. Jag mår bra av det.

Solen skiner ute och jag ska snart köra igång denna morgon ordentligt. Hämtar mig lite i soffan efter frukosten först bara :)

Hoppas ni alla får en underbart solig dag!

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-02-23 19:26:26

Tack så mycket! Nu känns det rikigt bra att vara korthårig :)

Det låter inte alls kul för dig att du har ångerst. :( Jag hoppas att du kommer bli av med det. Min mamma har det, hon har haft det så länge jag kan minnas, så har sett/ser hur jobbigt det är för henne. Hoppas verkigen du kommer få bukt med det!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela