isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Nytt mål

Publicerad 2012-02-01 02:35:02 i Livet efter GBP,

Jag har nått ett stort delmål på min väg mot ett lättare liv. Jag hade föresatt mig att väga under 120 innan februari... Jag klarar det precis! :) Så stolt över mig själv!

Nästa stora mål är att klara -40 kg till sommaren, juni tänkte jag mig :) Ca 13 kg kvar till det. Borde ju funka :)

Det händer så mycket med mig, inte bara till det yttre. Jag vet inte vad det är men jag känner mig gladare och piggare, mer fylld av energi. Samtidigt som jag kan bli väldigt ledsen och arg. Men det är också bra känslor att känna, även om det är asjobbigt de dagarna när mörkret kryper in över mig. Numera har jag inget val annat än att lida igenom känslan, inte som förr, stoppa igen det med en stor påse godis.

Lyckan för mig i min viktnedgång är just att jag känner mer energi, jag orkar mer och blir också gladare av det. Det speglar tydligen av sig också :) Min hy börjar bli finare igen (och nej, jag har inte gjort något annorlunda med huden sen op) Jag skapar min egen lycka..jag inser det nu. Svarta dagar har man, hur ska man annars kunna se det ljusa? Hmmmm...skapa min egen lycka....ska nog kolla på det lite... skapa mina egna möjligheter :)

Nogsvamlat för natten tror jag minsann :)

Kommentarer

Postat av: Jennifer

Publicerad 2012-02-01 12:19:41

Grattis!! Tänk att du bara har drygt 10kg kvar till -40kg, det är ju en liten människa :) Det måste kännas fantastiskt! Kram, Jennifer

Postat av: Tizzie

Publicerad 2012-02-02 08:58:39

Det är så härligt att se när jag träffar dej, du fullkomligt strålar !!!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela