isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Det ljusnar snart

Publicerad 2012-04-25 01:39:49 i Livet efter GBP,

Alltså, jag måste sluta läsa andras bloggar...Iallafall bloggarna som handlar om de som gjort samma operation som jag. Jag känner att jag blir nere över andras viktframgång och får för mig att jag inte lyckas lika bra. Ni vet syndromet "Ja, men alla andra är ju så lyckade/vackra/duktiga." Och jag känner pressen. Den förbannade pressen! Och jag reagerar som jag alltid gjort... Med att bli bättre? Ehh...nej. Jag drar mig in i mig själv och tycker att livet är pest och att jag är misslyckad.
Jag gläds givetvis med mina bloggvänner i deras framgång, tro inget annat, missförstå mig inte. Jag är överlycklig för deras skull. Min ångest sitter ju bara i huvudet. Och det går över. Jag är bara svag för tillfället. 
Jaaa, det var nog dags för B12-sprutan igen tror jag minsann. Börjar känna igen dessa känslor nu. Så, på väg hem från jobbet imorse ringde jag mamma sjuksköterska som fixade det hela nu på kvällen :) Jag har sån tur att jag har henne!! Så nu har jag fått påfyllt igen och väntar in effekten :)

Idag (ja, den 24e) så firar jag nu 6 månader som opererad, mitt nya liv fyller 6 månader idag. Och jag har klarat av att tappa 33,2 kg nu...och jag kommer INTE att plocka upp dem igen :P

I söndags var jag hem till min barndomsvän L och fikade :) Så skönt att prata med någon som ändå känt mig så länge men ändå inte är familjen. Hon vet vad som hänt i mitt liv i stora drag och jag behöver inte förklara mig så mycket när man berättar något.

Av L fick jag en hel kasse med massa kläder som jag kanske inte kan ha nu men jag kommer att kunna ha det snart (räknar jag med, hehehehe)

Jag satsar nu på att komma ner på 2-siffrigt lagom till Madonna-konserten den 4 juli. Jag måste ha ett fast mål för att sparka mig själv där bak... Inflammationen i knä/höft skiter jag i nu och sätter igång med träning och promenader. Jag kan inte hålla på så här mer! BASTA!!! Jag är min egen lyckas smed :) Och jag vill ju bli en vältränad kvinna, inte en vandrande löstskinnhög...

Jag mår bra. Tro mig. Är bara lite "oggy" just nu. Det går över snart :D

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2012-04-25 08:32:52

Oj oj vad jag känner igen mig!! Men på mig får du plussa på 1 år...och har "bara" gått ner 35...skulle behöva gå ner 15-20 kilo till så att jag åtminstone hamnar på BMI "normalviktig" vad det nu innebär :-/

Skickar en cyberkram för att peppa upp dig lite :-D

Postat av: Ingela

Publicerad 2012-04-25 11:40:58

Men hallå!? Du är ju skitfin och skitduktig och allt det där! Promise! Folk glorifierar för mycket tror jag. Alla får vi slita, alla vill vi visa vad duktiga vi är - men inte för att slå någon på fingrarna utan bara för att få bekräftelse på att vi faktiskt är bra. DU är bra! :-)

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-04-25 21:09:59

SV; ja det är helt underbart med kort hår nu :) Att jag inte klippt av det tidigare!



Känner igen det där med att trycka ner sig själv lite när man läser om andras framgångar. Hoppas att det är övergående.

Postat av: S

Publicerad 2012-04-28 00:39:24

Känner verkligen igen det där. Har bara varit opererad i 2 månader och läser väldigt många gastric bypass bloggar. Men tyvärr ger dom mig ångest. Spec om jag läser att någon gått upp nåt hekto på en vecka och då blir rädd att gå upp allt igen. Då blev jag också rädd att gå upp allt. Funderar på att sluta läsa eftersom det bara ger mig ångest. Gått ner 11 kg på 8 veckor och 18 kg på 12 v och är riktigt nöjd. Man ska inte gå ner för fort! hjärnan måste hänga med och större risk att huden också hinner med. tänk på det!

Postat av: Heidi

Publicerad 2012-04-28 17:30:18

Jag är nog en sån som andra opererade skulle se som en framgång tror jag eftersom jag gått ner till mitt mål. Men jag blir också stressad kan jag lova. Framför allt är det alla facebookgrupper man är med i. Det finns alltid någon som lyckas bättre, fått mindre häng, gått ner mer, har lägre bmi, är yngre, tränar mer, är vackrare osv...



Så jag har slutat läsa i massor av grupper för man glömmer sin egen prestation.



Varför kan man inte bara vara nöjd liksom? Men jag säger som du, det är svackor som kommer och går. Ibland känns det riktigt bra också, eller hur :)



Jag tycker iallfall att du varit jätteduktig och lyckats jättebra och är himla vacker.

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-05-05 22:08:09

SV:

Jag vet inte om det är muslin som jag reagerar på. Tror nog det är mjölken. Har bara mjölk i kaffet annars typ. Kanske borde jag prova laktosfri mjölk. Hihi, det gör inget att det är lite dyrare, för nu varar det ju lite längre med :)

Postat av: Yohanna i Las Palmas

Publicerad 2012-05-08 16:55:18

Oj vad deppigt det lâter och vet du, det FÂR man vara ;) Jag är sâ himla trött pâ att läsa pâ alla bloggar om allt som är sâ glatt och trevligt.

Ibland känns det om att det bara är jag som är ledsen ibland.



Mânga kramar och pepp.

Hälsningar

Yohanna

som skickar med en länk om du skulle bli sugen:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/may/real-life-stjarntecken.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela