isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Dietisten

Publicerad 2011-09-20 09:17:05 i Kampen för en GBP-op,

Om en liten stund ska jag bege mig mot Säter för att träffa dietisten. Vi ska prata om tiden inför operationen nu, jag ska ju leva på pulver i 4 veckor.... Så till mina vänner och ni som finns i min närhet ber jag redan nu om ursäkt om jag skulle råka vara allt annat än på tipp topp humör. Jag misstänker att jag kan komma att känna mig lite mordisk ;) Tur att jag jobbar natt och träffar så många människor :)
Nej, upp och iväg strax!

Kommentarer

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-09-22 05:37:32

Hoppas det gick bra. Har du börjat med flytet nu?



Tänk på att man kan inte göra mer än sitt bästa. Jag bytte ut en modifast om dagen mot sallad. Min kusin tillät sig själv en ätdag i veckan osv...det finns sätt att stå ut och ändå gå ner i vikt innan operationen...

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-09-22 11:14:15

Hej!



Surfade runt och hittade dig via google.

kul att hitta en blogg med någon som ska opas nästan samtidigt! jag fick just min tid, vecka 45 :)



Så snart jag börjar min blogg så lovar jag återkomma!



HÄlsar

Jessica

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-09-22 22:21:29

Hej. Det funkar kanske olika i olika landsting men här (sthlm) behöver man be om det själv annars hamnar man i den "vanliga" långsamma kön. Detta berättade en sjukssköterska för mig efteråt. Men i värmland tex åberopar läkaren det automatisk. Men det skadar kanske inte o fråga sin läkare vad som gäller: )

Postat av: Katja

Publicerad 2011-09-22 22:30:32

Jessica: Vad skoj! Var opereras du? Ser fram mot att få läsa din blogg :)

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-09-23 10:43:13

Hej Katja :) Opereras i Växjö (bor i trakterna). Har inte väntat så jättelänge faktiskt. Remiss från min läkare i ..februari. Gruppmöte och info från kirurgen i slutet av maj (samt gastroskopi som är rutin i växjö..uäärk). Och nu då kom Telefonsamtalet med stort T :)



Nu preppar jag mig mentalt för flytperioden!

Postat av: Tizzie

Publicerad 2011-09-24 10:40:51

Nu är jag här o hejar på!!!

Du får vara hur mordisk du vill, tänker finnas här o stötta på alla sätt jag kan!!!

Kram Du underbara människa:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela