isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Psykologen

Publicerad 2011-11-01 10:58:40 i Livet efter GBP,

Jag är ju inskriven på viktenheten här i länet och de är helt fantastiska! Jag ringde idag och fick direkt prata med psykologen som lyssnade och svarade och gav mig andra infallsvinklar. Framförallt berättade han att det inte alls är ovanligt att man blir deprimerad efter en operation, dvs inte bara denna operation. Lite det jag ville höra kanske, att jag inte alls är ensam om att känna så här.
Men att det också går över.
Han sa att min beskrivning av att jag känner mig som en tonåring med en massa hormoner som härjar stämmer ganska bra. Det är så.
Han sa att jag är normal i det jag känner och det kändes skönt. Underbar människa att prata med! Han släpper mig inte heller bara utan han ringer mig på fredag för att kolla hur det går och om jag kanske behöver en tid för att prata.
Lite lättare idag :)

Kommentarer

Postat av: Annika Hjärterström

Publicerad 2011-11-02 19:42:27

Gud vad skönt att du fick hjälp så fort och att du inte bara "borstar" problemet under mattan, kram

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-11-04 21:09:59

Så ledsen jag blir för din skull att du mår dåligt :( Hoppas innerligt att det kommer lätta för dej! Håller tummaran!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela