isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Kass på rubriker

Publicerad 2011-12-22 05:54:07 i Livet efter GBP,

Jag avskyr att sätta rubriker, jag kommer fasen aldrig på nåt bra :(

Morgon nu och jag har ca 1,5 timme kvar att jobba innan jag får komma hem till min sköna säng. Som jag önskar nu att jag hade sökt ledigt fredag och lördag nu...men men...Bara att stå sitt kast antar jag. Lite sent att söka ledigt nu i alla fall. Jag får ju fira lite jul med goda vänner och deras familj :) Idag ska jag försöka leta mig ur sängens grepp lite tidigare så att jag kan hinna med lilla julafton med mamma och minsta lillasyster innan jag ska åka och handla lite mer julklappar innan jobbet. Måst även införskaffa en spade till bilen... Just in case... Har inte planerat att köra av vägen...MEEEN...om det händer vill jag kunna gräva mig ut :)


Skönt att de fått ordning på sidan här :) Ingen reklam som täcker halva inläggsrutan längre.

Måste ta upp en sak... I och med operationen har jag ju återigen fått tja, "lingonveckan" (hahaha, fjortisspråk.. ) mens. Överraskning jag fick när den kom...jeez! Jag har ju inte haft detta besvär på flera år så lite lätt panik som infann sig när jag började fundera över om jag hade nåt mensskydd kvar hemma. Ibland är det bra att vara en sparare... Djupt ner i någon låda hittade jag tamponger.
Till saken nu...Igår när jag vaknat upptäckte jag att jag fått det igen...efter bara 3 veckor... Ska det vara så??? Och nu börjar jag oroa mig lite över att jag inte fått järntabletter utskrivet för att ta vid mens. Jag läser ju om att många fått det som gjort denna op. Mig har de inte ens frågat om det. Jag mår inte dåligt, men klart man undrar. Mamma tjatar på att jag måste ringa kirurgen så att jag får gå och kolla mina värden. Jag har varit rätt trött på sista tiden också. Kanske behöver min B12-spruta lite tidigare? Nåja, jag får ringa i mellandagarna.
Måste även ringa till kirurgen för att höra om det är meningen att jag ska komma på återkoll eller om det är så att jag hamnat mellan stolarna (mellan viktenheten och kirurgen)? Eller om återbesöket skulle vara att jag skulle varit till distriktssköterskan och tagit stygnen? Min sköterska var ju bortrest så mamma tog dem. Hon är ju också distriktssköterska. Åh, känner mig lite bortglömd av sjukvården, jag har inte hört någonting sen jag blev utskriven.

Jaja, det ordnar sig, det är jag övertygad om


Hoppas du kommer att ha en underbar dag och stressa inte för mycket. Julen kommer ändå ;)

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-12-22 20:33:27

Hej!

Jag fick också min första mens på några år nu efter operationen. Samma sak blev det för mig, att den kom igen efter ett par veckor. Tycker det är lite märkligt, för mina p-piller har ju hela tiden gjort att jag inte har någon mens. Äter min p-piller som vanligt nu.



Så jag funderar på om det kan vara så att de inte verkar lika bra som de gjorde innan. För p-piller är ju inte lika säkra längre nu efter operationen.

Måste kolla upp detta med min barnmorska.



Kram

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-12-23 09:12:11

Märkligt...jag får också mens jättetätt efter operationen. Var 25:e dag (ibland ännu tätare)...skitjobbigt.

Fast jag har precis börjat äta Cerazette som jag hoppas ska ta bort eländet...vi får se..

Postat av: Jennifer

Publicerad 2011-12-23 10:34:01

Jag tror nog att det är en god ide att att äta järntabletter under mens. På Ersta sjukhus sa de i alla fall att det var väldigt viktigt! Grattis till mensen också :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela