isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

TGIF

Publicerad 2011-12-02 16:30:22 i Livet efter GBP,

Jag älskar verkligen att jag har fått möjligheten att jobba natt. Jag känner mig inte längre stressad över min jobbsituation, jag behöver inte längre stressa mellan 3 olika jobb för att få det att gå ihop ekonomiskt. En väninna jag pratade med imorse sa också att jag inte var lika arg, stressad och okoncentrerad längre heller. Och det är precis så jag känner. Underbart! Sen är det ju självklart underbart att ha varannan vecka ledig :D

Idag har jag bakat saffransskorpor för första gången. Jag trodde att det skulle bli svårt men det var bland det enklaste jag gjort :) Och de blev supergoda!! Sen testade jag att laga en ny maträtt; Julmustkyckling. Den kan jag verkligen rekommendera! Supergod den också :) Och så enkel att göra; det gillar jag :) Sen att det blev 7 matlådor till mig gör det ju inte sämre ;) Jag fick slut på små lådor och har ingen plats kvar i frysen så jag fixade en matlåda åt min väninna T som var på besök också :)

Det känns verkligen som att jag hittar tillbaka till mig själv mer och mer, vilket känns superskönt!
Vägde mig idag..... -17 kg nu :D Känns såååååå bra!!!! Jag har kommit ner under min första stora "skräckvikt"... Helt ofattbart egentligen... Kan fasen inte sluta le!
Och snart kan jag börja träna också. I julklapp/födelsedagspresent ska jag ge mig själv ett gymkort! Jag längtar efter att få träna så svetten lackar, vilket den kommer att göra snabbt eftersom konditionen nu är nere på noll.

Igår fick jag hem en kokbok (ja, jag samlar på kokböcker) som jag längtat efter. Kan verkligen rekommendera alla som ska eller har gjort en GBP-op att införskaffa den. En hel del recept och nyttig information om t ex näringslära för oss.

Ikväll ska mag hem till min "adoptivfamilj" (goda vänner och deras underbara barn) eftersom frun i huset fyller år så det är nog bäst att jag skuttar in i duschen nu så jag blir klar i tid :)

Ha en underbar helg!!

Kommentarer

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-12-03 11:53:37

Så skönt att läsa att det har vänt för dig och att du verkar må så bra nu. Jag kan känna ditt leende. Så underbart! Kram kram

Postat av: Tizzie

Publicerad 2011-12-03 17:15:55

Jag är såå glad för din skull!!

O det är så härligt att läsa att du återfått glädje!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela