isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Mätningsdags

Publicerad 2011-12-18 20:55:04 i Livet efter GBP,

Gårdagens planer gick om intet då jag somnad på soffan runt halv 7 på kvällen... Med undantag av några uppvaknanden och ett samtal så har jag sovit 14 (!) timmar... och jag hade lugnt kunnat sova ett par timmar till... Och nu när kl inte ens är 21 så skulle jag kunna gå och lägga mig igen... Hur i hela fridens namn kan jag vara såååå trött???


Häromdagen när jag skulle ut och gå så kollade jag i min underklädeslåda om jag hade en mindre BH som jag kunde ha, hade för mig att jag hade en som jag använt som bikinöverdel. Hittade den....men även 2 BHar som jag köpte en gång för lääängesen med tanken att "-Jag ska ju gå ner i vikt så de kommer ju att passa snart" Ja nu blev det ju inte så snart men jag är glad att jag tänkte så. Jag fann dem ju på rea dessutom på butiken där mina BHar annars kostar runt 800 kr och uppåt. Nej, mina boppar passar INTE i en en BH från H&M eller Lindex. Sen att de som jag fann är i vitt gör inget, jag kommer ju inte att kunna ha dem så länge ;)
Tänk att det förhatliga tänket "Jag ska ju gå ner i vikt" faktiskt funkat denna gång :)

Eftermiddagen har jag och goda vännerna C o T gjort julgodis, Bountybitar och Leilas choklad-och lakritsfudge plus att vi har griljerat julskinkan. Detta är egentligen en tradition vi har kvällen före julafton men eftersom jag jobbar natt hela veckan och C jobbar eftermiddag så bestämde vi att vi gör det idag istället när vi båda är lediga :) Vi brukar visserligen klä granen också men jag har bestämt mig för att i år hoppar jag det. Jag kommer ju att jobba som sagt, mamma åker till syster i grannlandet i väst och andra syster firar med pojkvän med familj. Jag kommer att åka förbi "adoptivfamiljen" på väg till jobbet. Ska försöka komma upp i tid för att kunna se på Kalle anka.... innan jag åker vidare på julfirande. Lite dåligt med sömn kommer det att bli men jag får klara mig ändå :)

Alltså...För att kunna dela in texten i stycken så måste jag använda Explorer (annars använder jag Googl Chrome) men jag blir knäpp snart...Varför täcker reklam halva inläggssidan?? Jag ser bara hälften jag skriver...Så om det blir stavfel och knasiga ord så vet ni varför.. Men det verkar ju idiotiskt att ha det så


C mätte mig idag och knäppte kort.... YEAH!!! Bl a 7 cm mindre runt höfterna, -5 cm midjan och -5 cm bröst (om jag minns rätt) OTROLIGT!!! Glad!! Ja, och så har jag tappat 19.7 kg!!!!! Nästan lika mycket som två hinkar fyllda m vatten :D

Nej, ta och läsa en av mina 4 böcker som jag införskaffat :D Just det, har jag nämt att jag bara ÄLSKAR böcker? Det gör jag iaf... Drömmen är att ha ett rum inrett som bibliotek... Hoppas jag kommer få det någongång :)


Nu säger jag adjö!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela