isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Uppdatering...

Publicerad 2010-09-13 21:28:05 i Kampen för en GBP-op,

Ja, jag är inte den bästa på att uppdatera här... Och jag har inga ursäkter för det heller annat än att jag inte alltid hittar orden som egentligen bara pockar på backom pannbenet och vill ut.. Nåja, jag gör ett försök idag :)

Op-uppdatering: Nej, inget än...Ja, jag har väntat VÄLDIGT länge nu...mer än vad som var sagt från början.. 12 månader är nu uppe i 16,5 månaders väntan. Och det är bara för att få komma till viktenheten som man måste gå genom INNAN man kanske kan få en GBP... Jag orkar inte med detta! Inte konstigt att det får fortgå, att få behandla patienter som redan är utsatt på det här viset.

Jag pratade med enheten när de kom tillbaka från semestern i början på augusti, för att kolla om det nu hade blivit min tur, för det borde det ju vara.... Men nej, inte än... Ännu mer väntan.. Jag ifrågasatte vad detta kunde bero på och får till svar att de inte varit beredda på det stora behov som finns.... HALLÅ!!!!! Ni har funnit ett par år nu och jag anser inte att man kan skylla på det längre!! Säg sanningen istället att det inte finns tillräckligt med personal som kan ta hand om denna stora grupp patienter.. Och kan man som Landsting inte klara vårdgarantin MÅSTE man kanske kolla över en annan lösning så att alla kan få vård i rätt tid. För vi dör i kön, vi kan iaf, risken är stor.

Nej, jag orkar inte...inte idag...Ångesten är för stor idag... Måste jobba med den just nu...

Men jag fortsätter med min träning i bassängen, LOVE IT!!! Och ska försöka nåt nytt som kan hjälpa mig att komma vidare.

Jag är stark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela