isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Känslomässigt kaos

Publicerad 2009-05-28 21:21:58 i Kampen för en GBP-op,

Jaha.....Nu då? hela dagen gick åt helvete känslomässigt. Jag trodde ärligt talat nte att jag skulle reagera som jag gjorde men det gjorde jag. kanske bra det också, det är viktigt att kunna våga känna sina känslor, även sorg. För det är det jag känner, sorg. Allt jag hade tänkt och planerat gick i krasch....Det var iaf min känsla. Fakta är väl att allt blev skjutet på framtiden...långt in i framtiden känns det som. Men det är bara att tänka om om vissa saker..... En klok kvinna sa till mig idag att ajg kanske måste gå och prata med någon proffessionellt om saker i mitt förflutna som kan fröstöra mycket för mig nu...Men att bli medveten om det är ett stort steg tycker jag.

Positivt idag då?
(Viktigt att försöka hitta nåt positivt med varje dag, även de dåliga)
Jag har inte gett mig hän till godisfrosseri eller andra onyttiga saker. Jag har ätit nyttigt hela dagen, både frukost, lunch och middag :) Där är jag stolt över mig själv! Jag har hela dagen varit grymt sugen på både godis och cigg (som jag slutade med för 6 år sen...) MEN....jag har också varit medveten om varför jag ville ha detta.... Inte för att jag var sugen, utan för att jag var ledsen, deprimerad, besviken och arg. Så där är ett litet framsteg.

Kommentarer

Postat av: Malin Englund

Publicerad 2009-07-16 12:50:56

Lilla gumman va trist... men jag håller alla tummar jag har för dig... att det går snabbare än så...



Måste ju såklart berömma dig för din positiva inställning och att du är så duktig med mat och vet varför du känner begär... stort steg bara det... Älskar dig söt och saknar dig!!



Du är i tanken ofta ska du veta! Även om jag är lite kass på att höra av mig... som vanligt...



Puss o kraaaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela