isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Jaha...rubrik??

Publicerad 2013-01-09 18:45:01 i Livet efter GBP,

Så var alla storhelger och födelsedagsfirande över för denna gång. Japp, har ju hunnit fylla 40. Vaknade upp på födelsedagen och kände att, nä, det är inte så farligt att bli 40. I själ och hjärta alltid 26 dock ;)

Men nu börjar de första tecknen dyka upp på att man passerat en gräns.. Nästan på dagen 1 vecka efter jag fyllt år dök ett brev upp med avsändare Landstinget. Jodå, dags att klämma bopparna i en apparat och kolla så allt är som det ska... Inte det allra skönaste. Jodå, jag har gjort det en gång tidigare då jag upptäckte en knöl som inte skulle vara där. Men det visade sig vara en helt ofarlig knöl.

I övrigt då? Jodå, ligger hemma med feber och hosta. Är HELT övertygad om att det beror på att jag inte tränat som jag ska senaste tiden. Dvs jag har inte tränat alls. Har inget att skylla på annat än brist på lust. Men det kommer tillbaka, det vet jag. Snart är jag där igen och svettas :)

Den 22a är det dags för en rätt så försenad ettårskontroll.. Hoppas fortfarande med att nå nästa stora delmål...Bara 2 kg ifrån nu... :)

Och...DÄR dog inspirationen... Skyller på febern.. ;) Kokar mig en kopp te med honung i istället och kryper upp i soffan.

Kommentarer

Postat av: Marie-Louise

Publicerad 2013-01-16 08:47:18

Grattis i efterskott :)
Jag fick också brevet från Landstinget drygt en vecka efter jag fyllt... Men det var inte så farligt.
'Man är inte äldre än man gör sig/känner sig. Kram

Svar: Tackar!Ja, i själ och hjärta kommer jag alltid vara 26 ;)
isnusmumrikens.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela