isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Akutenbesök

Publicerad 2012-10-16 13:36:00 i

Ja, här hamnade jag igår. Istället för att ta en sen tur på löpbandet efter jobbet.
 
Senaste tiden har jag haft en hel del problem med magen som, för att inte gå in på detaljer för mycket, inte har funkat som den ska.
På väg hem efter en extra lång dag på jobbet så började magen göra lite ondare än vanligt, men inte mer än att jag klarade det...till att börja med... När jag var i Hedemora eskalerade smärtan snabbt och jag började få svårt att dra djupa andetag utan att det smärtade. Jag visste inte om jag skulle kunna köra hela vägen hem, men jag fortsatte köra. Halvägs mellan H-mora och hemma så var jag tvungen att köra in på en parkeringsplats för att kliva ur bilen. Jag hoppade på att lite promenerande (i regnet) kunde lätta upp, men icke. Jag kunde inte stå upp rakt. Satte mig i bilen igen och ringde 1177 och pratade med en gullig sköter´ska som sa att jag skulle åka direkt till akuten. Hon frågade nog om jag verkligen klarade att köra och att jag nog kanske skulle ringa en ambulans, men jag är en envis kvinna och jag ville ju inte lämna min bil mitt i skogen alldeles själv. Hur jag tog mig in vet jag knappt men jag gjorde det. Som tur var var det tomt i rummet och jag fick komma in direkt. Det togs blodprover och urinprov och sköterksorna var supergulliga hela tiden. Efter ett tag kom doktorn in för att klämma och känna på magen innan jag skulle få lite smärtlindring. När han var klar kom sköterskan in med en spruta med smärtlindring. Ljuvligt när det började verka. Jag kunde nu dra djupa andetag igen. det har hjälpt mig att sova hela natten också men nu värker det igen. Inte alls lika mycket men magen är inte ok alls...
 
Imorse ringde jag så till viktenheten för att rådfråga min underbara dietist om hon kunde ge mig råd om vad jag kan göra för att få igång magen igen och jag fick många bra tips som jag nu ska testa.
 
Nu ligger jag i soffan, utslagen och trött och försöker kurera mig snabbt...
 
Hoppas ni har en bra dag därute!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-16 20:21:45

Men det gjorde inte så ont att du glömde att ta ett foto på entren????

Jävla Gnäll!!!

Svar: På väg därifrån med smärtstillande i kroppen så gick det
isnusmumrikens.blogg.se

Postat av: angelica

Publicerad 2012-10-17 14:48:18

Vilken otroligt dum kommentar du har fått här ovan!
Ingen som tvingar denne att läsa om det så kallade "gnället".

Hoppas det är bättre med dig nu. Har med fått sådan smärta i magen, å det är inget kul.
Krya på dig

Svar: Tja, min första negativa kommentar...Jag mår bättre nu, vilket är skönt. Jag är glad att smärtstillande funkade
isnusmumrikens.blogg.se

Postat av: Jennifer

Publicerad 2012-10-17 14:53:20

Men fick du reda på vad det var som var fel? Det är så läskigt att få ont i magen efter operationen! idag fick jag jätteont i mellangärdet och fick panik på en gång!

Och ANONYM i kommentaren ovan: är du sjuk i huvudet? Varför så otrevlig?

Svar: Läkaren kunde inte svara på vad det var dessvärre. Jag blev verkligen superrädd.
isnusmumrikens.blogg.se

Postat av: Gunilla

Publicerad 2012-10-17 19:33:05

Moget av ovanstående , att inte ens våga skriva namn...
Skönt att se dej på benen idag , vännen<3
Styrkekram till dej!!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela