isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Lugn tisdag

Publicerad 2012-05-15 22:28:48 i Livet efter GBP,

Vaknade astidigt i morse...eller snarare mitt i natta... 03.30 slog jag upp mina gröna... Gav upp hoppet om att kunna somna om runt halv 5 så då klev jag upp och gjorde mig en äggsmörgås...och råkade ut för en dumping... på en äggsmörgås...har aldrig hänt hittills men men. La mig igen och lyckades somna till slut och sov till strax efter nio. Studsade upp (hmm..nåja..släpade mig upp...) och tog lite fil. Tänkte att nu jävlar ska jag sätta fart på dagen så jag hinner det jag planerat för dagen. Satte mig i soffan och åt och drabbades av...."icke lust" till att göra nåt alls idag. Jag kände bara för att ligga inne och läsa boken som är så spännande. Och vet ni vad? Jag bestämde mig för att göra just det. Så skönt!!! Ingen dator på, ingen TV på, balkongendörren öppen och fågelkvitter utanför. Underbart!

Vid 14-tiden ringde min vän C och beordrade mig att ta på mig "utochgåiskogenkläder" för hon skulle komma och hämta mig strax. Så det var bara att lyda. Vilket jag mer än gärna gjorde. En skogspromenad med henne och hennes små vilddjur var precis vad jag behövde! Så ut i skogen for vi. Promenerade i ett crosspår mitt i skogen, höll på att komma bort oss lite. Tur att det finns navigator i telefonen ;)

Testade en sak där ute i skogen....Jogga. Japp, du läste rätt. Jag. Joggade. Inte så långt eftersom den förbenade höften sa ifrån men jag gjorde det. Joggade en kort kort bit. Och det var inte så jobbigt som det har varit. En upplevelse. Räät vad det är springer jag New York Marathon...hehehe.

I måndags morse var jag även till gymet och kollade upp hur det funkar med en PT. Killen i reception tog mitt nummer för att vidarbefordra det till PT´n. Så nu väntar jag på samtal från honom. Hoppas han ringer snart och jag hoppas att han kan ha tid med mig denna vecka redan. Nästa vecka blir det svårare när jag jobbar igen.

Så ni ser, jag får lite gjort iaf ;)

Kommentarer

Postat av: \majja

Publicerad 2012-05-16 13:55:01

Jag sprang i fem minuter i sträck i måndags på gymmets löpband. FÖRSTA gången!

Jag stolt över mig själv! :))



Marathon, njaaa... det tar nog några år innan jag är där - men Heja Heja på dig! ;)



Förresten, jag läser din blogg i min RSS-läsare i mobilen ibland, men du har inte "fullständig feed" vilket innebär att man bara kan läsa ca tre rader av inläggen. Kan inte du kolla dina inställningar och ändra till "fullständig feed" (tror jag det heter även hos blogg.se)??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela