isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Utrensning nr 1

Publicerad 2012-01-23 02:22:55 i Livet efter GBP,

Veckan som gick passade jag på när jag var ledig...
Eftersom jag tappat 25.7 kg nu så var det dags att rensa garderoben. Jag har såååå mycket som egentligen bara hängt där, eller legat i en låda och tagit plats..
Och jag måste alltid passa på att göra såna här saker när jag inte känner mig nostalgisk..annars stannar saker kvar bara för att.. Men nu var jag inte det minsta nostalgisk :)

Inte burit på 6 månader eller mer - Bort!
Inte min stil längre - Bort!
Inte gillar det - Bort!
Trasigt - Släng!

Det som jag plockat bort ska jag försöka sälja, inget fel på kläderna alls, en del är t o m nästan nytt. Men JAG behöver de inte längre :)

Det var så skönt att göra detta! Måste fortsätta med resten av lägenheten nu också, och källaren...Jisses, källaren...DÄR finns det saker! Dags för megasuperdunderutrensning tror jag minsann :D Jag får sådana här ryck emellanåt..kanske hänger ihop med hur jag mår i resten av mitt liv... Jag behöver en rejäl utrensning på en del saker i mitt liv, och vad kan då vara bättre än att börja med fysiska ting..? :)








Kom till ännu en insikt idag...Mitt goda humör har ju tagit lite semester eftersom hormonerna härjar järnet just nu. Den ångest jag känt dessa två dagar har inte varit att leka med.
Men det finns en skillnad nu mot hur jag känner nu, till skillnad från när det var som värst.
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det utan att det låter konstigt... Jag får ångest, som kramar om mitt bröst så det gör fysiskt ont, jag mår illa, jag får svårt att andas.. MEN! Jag vet nu att jag kommer inte att dö. Jag kommer att komma över det. Jag blir arg på ångesten och låter den inte ta makten över mig som den gjorde förr.
OCH! Viktigast av allt... Jag känner inte behovet av att stoppa i mig en massa onyttigt!

Men att känna sig som en tonåring igen är fan inte kul! Jag gillade inte att vara tonåring när jag var det och jag har ingen önskan att få vara det ingen heller... För, fyttirackarns, vad det var en jobbig tid! Hu!!
Men men...det verkar som om mensmonstret kommit för att stanna denna gång såå... Jag gillar läget, känner varje känsla och tar mig igenom det :)

Jo, jag mår lite bättre nu.. Det är bara att gilla läget när det kommer... Det går ju över :)


Pst: Lite stolt över att jag lyckats lägga in en bild nu :) Ska bara luska ut hur jag får upp info om mig själv i rutan där man kan beskriva sig själv. Och få in en profilbild kanske..

Kommentarer

Postat av: angelica

Publicerad 2012-01-25 08:01:36

Hej.

Vi hade ett års garanti på datorn. Så den hade gått ut nu. Å som du skriver så är det alltid kul med lite nytt :-)

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-01-25 08:27:18

Ångest är fan inte roligt...Känner igen känslan även om det blivit såå mycket bättre dom senaste åren. Men ändå finns den där förbannade ångestbollen där ibland. Och våra nya tonårshormoner förbättrar ju inte läget!

Stor kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela