isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Alkohol och GBP

Publicerad 2012-01-05 01:58:21 i Livet efter GBP,

På lördag ska jag på STOR fest. En fest som går av stapeln varje år, samma helg, dvs trettondagshelgen. Jag har varit m varje år tror jag, möjligen att jag missade första året. Det är en fest som jag alltid har haft superskoj på, eftersom jag känner mig "hemma" bland dessa människor. Underbart!
Nu har jag ett litet dilemma... Ju närmare lördagen jag kommer desto mer lockar det att kanske få festa lite. Problemet är ju att jag inte har en aning om hur jag kommer att reagera på alkohol sen operationen. En shot och jag raglar runt, ett halvt glas rött och jag sluddrar...Jag vet ju inte. Kommer visserligen att vara bland vänner...men...Ett stort MEN... Kan jag släppa kontrollen så pass att jag testar? Eller kommer jag (som vanligt) att vara den trista, tråkiga, stela som kör bil och försöker låta bli att vara korrekt? Och behöver jag alkohol för att motverka den effekten jag verkar ha på mig själv?
Nu sa ju i och för sig dietisten att det vore klokt att inte dricka första gången på en stor tillställning (hon sa iofs på jobbfesten...) MEN...återigen.. jag är bland vänner som inte skulle låta mig råka illa ut... Åh! Dessa beslut!!! Gah!!!
Och jag kommer ju inte att hinna ha "träningsläger" innan heller eftersom jag som vanligt börjar vackla i mitt beslut när det egentligen är försent att göra annat än det jag förutsatt mig att göra...

Ibland måste man kanske bara göra.
Släppa taget.
Släppa kontrollen...om än bara så lite...


Men just ja, jag ska ju gå i klackar.... Kanske bäst att vara nykter då ;) Vill ju inte bryta benen av mig. Hahahaha!

Ha en underbar dag! (eller kväll, eller natt...)

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-01-05 07:39:43

Hej du!

Jag säger: Ta det lugnt! jag har provat champagne två gånger..Första gången drack jag ett halvt glas. Gick hur bra som helst. Andra gången hann jag få i mig typ 5 små munnar...Sen kände jag att "hoppla...det här slår på!!"..Så ta't lugnt. Och speciellt med sockriga drinkar!

Men ha askul :)



KRAM!



/Jessica

Postat av: Vronkan

Publicerad 2012-01-05 09:44:23

1: Drick sjukt långsamt så du känner effekten.



2: Sen när är man trist och tråkig bara för att man kör? Det där köper jag inte... ;)

Postat av: Angelica

Publicerad 2012-01-05 18:42:33

Är med lite orolig över alkoholdebuten :)

Eller jag drack en smirnoff ice hemma för ett par veckor sedan. Tog det lungt, så drack den på en timme. Kände ingenting. Så det tål jag iaf :)



Lycka till!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela