isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Söndag kryddad m lite ångest

Publicerad 2012-02-26 22:41:50 i Livet i övrigt,

Fredagens shoppingtur resulterade i 3 nya plagg, varav 2 i färg (!) Och ja, i mindre strolek :) Kändes superskoj! Även om jag fick lite ångest över att ha gjort av med lite för mycket pengar...Men men, jag är nöjd i alla fall, och det är viktigast. Jag ska knäppa kort på kläderna så ni får se, har inte hunnit än bara. Jag hade en underbar dag tillsammans med underbara vänner :) Kvällen avslutades med ett biobesök och en tur på krogen. Filmen vi såg var "This means war", klart sevärd :) Romantiskt komedi med bl a Reese Witherspoon. Krogen var som vanligt. När jag lämnade stället med kompisen Totte så sjönk medelåldern m minst 20 år. Bara kravallknott ute en fredag.

Lördagen hade jag date med underbara Tess och hennes lika unedrbara barn. Vi fikade på stan och jag följde sen med dem hem och blev bjuden på mat och många härliga skratt!
Åkte sen vidare till familjen B ("adoptivfamiljen" min *ler*) för att kolla Melodifestival (ja, jag föll till föga..) Och jag är glad att jag kollade eftersom en av min favoritartister var med, Lisa Miskovsky. Bra låt, som dessutom gick vidare :)
Avslutade även denna kväll på krogen, nykter som vanligt. Körde hem Totte när vi båda tröttnade 1 timme innan stängning. Skönt att komma hem till min säng, min underbara sköna säng.

Idag bjöd jag mamma på lunch och hon hjälpte mig sen att städa. Min ork har tagit slut och jag känner mig tom och tröstlös. Känns meningslöst just nu...inte riktigt rätt ord kanske men jag hittar inget bättre ord att beskriva det med.

Fina vännen Malin kom på besök när hon var på genomresa. Jeez! som jag saknar att ha henne nära. Bara kunna skutta över på en snabbfika och prata bort en liten stund. Det saknar jag. Och tack för hjälpen m informationen hjärtat. Gör ont som fan men bättre så här. Men jag drar mig in i mitt skal igen och det ska mycket till för att kunna locka ut mig därifrån igen. Ännu en näsbränna som svider.
Nåja, livet går vidare

Jag hoppas att ni har haft en fin helg i den underbara solen som strålat ner på vårt kalla land! Jag har njutit av solen, underbara vänner och glada skratt. Jag har fått bästa kramarna från min lillprins. Jag har fått fina komplimanger.
Imorgon börjar jobbveckan. Men till helgen har jag semester och får umgås med min Linda som kommer på besök. Det ser jag mycket fram emot.


Jag är så lyckligt lottad som har så många fina, underbara, vackra, kloka vänner i mitt liv! Tack för att ni finns!

Och till alla er som läser och lämnar fina kommentarer, TACK!

Kram och kärlek till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela