isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Magtrubbel

Publicerad 2012-02-15 23:30:22 i Livet efter GBP,

Jag vet inte riktigt vad som hänt även om jag misstänker att det är Voltaren som ställt till det. Har ont i magen. Som fan emellanåt. Jadå, jag slutade direkt med Voltaren och började äta Omeprazol istället, precis som doktorn sagt att jag skulle göra. Men efter samtal med mamma så äter jag också flytande ett par dagar, bara ifall att... Och det känns väl sådär ska jag erkänna.. Tur jag jobbar natt och inte behöver lika mycket :)

Så nu sitter jag här och försöker få i mig lite Modifast Chokladpudding. Har man mycket tid på sig (som jag ju har, när det inte ringer vill säga *ler*) så går det nog att till slut få i sig allt också :)

Tänkte att jag skulle ta en joggingtur runt lokalerna senare, när det inte ringer lika mycket. Kanske kan få igång systemet :) Ja, och så måste jag ju få i mig vatten....Vatten i massor... Fick det förklarat för mig när jag var på återbesöket hos dietisten häromdagen, om varför det är så viktigt att vi som blivit opade dricker vätska som vi ska. En ickeopad får ju in sig rätt mycket vätska dagligen via maten. Men vi som är opade får ju inte i oss lika mycket mat längre = mindre vätska till kroppen. Och kroppen behöver vätska till mååånga saker för att olika system ska funka som det ska. Och.... Det FUNKAR ju! Så nu sitter jag här på jobbet, dricker antingen vatten eller äter mat. ja..och svarar på samtal också förstås ;) Svårt att vänja om sig från att inte ha nåt i munnen konstant till att i princip alltid ha det. Mysko.

Nåja, jag ska sluta svammla tror jag...

PS: Välkommen hit ni nya läsare!! Hoppas ni återkommer :) Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela