isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Angående ångest

Publicerad 2012-02-23 20:17:01 i Livet i övrigt,

Ångest... Ingen rolig upplevelsse. Jag har lidit av denna företeelse så länge jag kan minnas. Vissa perioder har den drabbat mig så gott som dagligen, vissa perioder mindre. Numera händer det inte så ofta då jag lärt mig att känna igen tecknen på att en attack är på G.

Men ibland, som igår på träningen, så går ångesten till överraskningsattack och jag finner mig på en plats helt utan försvar och vapen. Numera vet jag ju att jag överlever och att jag inte alls kommer att dö, men det är lika jobbigt för det. Numera går attacken oftast över relativt fort, den håller inte på i dagar, veckor...

Kloka människor jag har omkring mig påpekar att detta kan hända när man jobbar mycket med sig själv och sin utveckling och jag håller med och tror detsamma. Släpper man aldrig ut känslor utan samlar allt på hög bakom lås och bom inom sig så får man till slut fysiskt ont. Den känslomässiga smärtan sätter sig som fysisk smärta i musklerna bl a. Det är därför man t ex kan brista i gråt när man går till en massör och masserar upp stela muskler.

Min ångest kommer jag att få leva med resten av mitt liv men jag blir bara bättre och bättre på att känna igen den och på att hantera den. Och drabbar den mig så vet jag att det går över och försöker bara att ta mig igenom til andra sidan.


Ett stort TACK vill jag rikta till alla fina människor jag har runt mig! Och ett stort tack till dig som läser här. Jag hoppas jag kan bidra med något.

Och miljoner tack för alla fina kommentarer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela