isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Första advent och saffranskaka

Publicerad 2011-11-27 23:29:30 i Livet efter GBP,

Jag förvånar mig själv varje dag nu, humöret går uppåt hela tiden och det känns underbart!!

Dagen till ära provar jag nu att äta lite av mammas saffranskaka, en liten bit.
Åh. Min.Gud.
Jag dog lite, så gott var det! Jag tar en liten bit, tuggar, njuter. Känner efter noga så jag inte får en dumping och än så länge har jag klarat mig :) Så underbart gott är det!!!!

Min underbara mamma gav mig även matlådor, en supergod fiskgratäng och en kycklinggryta. Båda enligt GI-recept. Kyckling har jag inte ätit sen jag började på soppdieten. Och fisk...hmmm ja...det har ju aldrig varit en favorit hos mig. Som barn åt jag bara mammas fiskgratäng m dillsås, fiskpinnar och fiskbullar.

Men nu... något har skett med mig. Det sägs ju att smaklökarna kan ändras men inte trodde jag att jag skulle bli så förtjust i fisk.. Min familj trillar nog baklänges nu :) Dessa snart 5 veckor sen operation har jag nog fått i min mer fisk än jag fått de senaste 15 åren. Kanske lite överdrivet men inte så långt från sanningen ändå.

Jobbar nu sista natten för denna omgång och har hela nästa vecka ledig :) Imorgon kommer (förhoppningsvis, beroende på vädret) en väninna på besök. Väninnan har varit till stor hjälp inför denna op genom att svara på alla mina konstiga frågor om allt möjligt. Hon gjorde själv operationen förra året i december. Jag har inte träffat henne sen i februari så det ska bli spännade att se hur hon ser ut i verkligeheten. Har bara sett en bild skickad som mms :)

Nähä, om man skulle ta ett par varv runt i lokalerna så jag får röra på mig lite. Stelnar till så fasligt när jag sitter. Igår natt joggade jag runt lite här på jobbet :) Dels för att få upp värmen, dels för att mjuka upp musklerna i benen och få lite motion.
Fast det måste ju ha sett lite lustigt ut... Tur jag sitter själv här :)

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela