isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Vernissage

Publicerad 2011-12-03 09:18:21 i Livet efter GBP,

Är uppe alldeles för tidigt en lördagmorgon. Särskilt som jag inte kom i säng förrän run 3 i natt... Men vad gör man inte för en vän? :) Min vän ska idag ha vernissage på lokala biblioteket och jag ska dit nu kl 10. När jag till slut kom i säng i natt insåg jag ju också att, just fasen, det tar ju lite tid för mig att äta frukost numer så jag måste upp tidigare än jag hade tänkt... Så nu sitter jag här och försöker få i mig scrambled egg :) Proteinrikt och bra.

Gårdagen blev en alldeles fantastisk dag. Den inleddes med bakning av saffransskorpor och matlagning (julmustkyckling....mums!) som jag skrev om i förra inlägget. Besök av underbara T förgyllde stunden :) Sen bar det av på kalas hos "adoptivfamiljen" för att fira frun i huset. Lillkillen var en slagen hjälte som låg och sov i soffan när jag kom, så söt :) Senare dök hennes familj upp och de är helt underbara; mor, far, syster och gammelmormor. När jag åkte hem passade jag på att åka förbi krogen där jag jobbat som dörrvärd, och hälsade på ordningsvakten och nuvarande dörrvärden. Såg goda vännerna N och J komma ut från bion och de kom så småningom upp till krogen och vi gick in och satte oss. Där blev jag kvar resten av kvällen. Alldeles underbart, vilka vänner jag har!!! Jag insåg hur glad jag är som slipper dörrjobbet just nu.... Fulla människor som bara ska vara dryga...Vinglande från sida till sida anser de att de oftast är nyktra... Eller så får man som svar att "men jag är inte dum" när man säger att de tyvärr inte får komma in eftersom de har blivit för berusad. Nä, var det det jag sa? Eller??? Såååå trött på hur, ja, dumma människor blir på fyllan. Särskilt glad är jag över att slippa jobba under julbordstider... Fulla medelålders män som tror att de kan dricka lika mycket som i sin ungdom, tror att de är bäst i hela världen ochtror att de är snyggast, som tror att jag hittar på att det finns en alkohollag i Sverige och som inte kan ta att en kvinna säger att de inte får komma in... Jeez!
Nämnde jag att jag är glad att inte behöva jobba där för tillfället? :)

Nej, dags att sätta fart så jag hinner tills jag ska möta goda vänninan Å, som dessutom var snäll att ringa och väcka mig idag :)


Ha en underbar lördag!

Kommentarer

Postat av: Jennifer

Publicerad 2011-12-10 11:47:26

Hej! Verkar gå bra för dig med maten? Jag längtar så frukansvärt tills jag får äta något. Vet att det kommer att dröja men kan inte sluta ränka på det! :) kram, jennifer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela