isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

God Jul!

Publicerad 2011-12-24 06:06:25 i Livet efter GBP,

Julaftonsmorgon har nu äntligen kommit. Har ni hunnit allt som skulle fixas? Är ni sönderstressade pga av allt jäkt dagarna innan? Jag hoppas att ni kommer att få en lugn och fin jul. Vad jag ska göra?? Tja, till att börja med ska jag jobba klart, har ca 1 timme kvar, sen köra hem på förhoppningsvis inte såååå hala vägar. Har jag tur ser jag inte en enda bil efter vägen. Sen....soooooovaaaa!! Det kommer inte att bli många timmar idag eftersom jag ska iväg på lite julfirande med vännerna och deras familjer. Myyys! Detta har nog varit den lugnaste julen hittills för mig...och då brukar det inte vara speciellt stressigt för min del ;) Så har jag ju inga barn heller. Och jag är ingen person som stressar upp mig så lätt heller...

I växeln är det lugnt....extremt lugnt. Inte ett samtal på 1,5 timme nu... Lätt att hålla sig vaken då? Ehh..nej. Man får göra det man kan för att hålla sig vaken. Hade det varit pre operation hade jag druckit en energidryck men det törs jag inte nu. För hur skulle det se ut, om väktaren hittar mig på golvet, kvidande, pga en dumping...Nej...inte bra. Jag går omkring här, sprider ut mina arbetsuppgifter (lite svårt att göra det man ska när man nästan slår näsan i tangentbordet..) spelar spel på Facebook...

Unionentomten hade varit här med en julklapp till mig :) Fackets julklapp öppnade jag vid midnatt :)

Nej, nu måste jag upp och hoppa lite till innan jag somnar till igen.

Se nu till att ha fin jul och ta hand om varandra!

Kramar

Kommentarer

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-12-25 16:16:53

Hoppas du hann att sova lite innan julfirandet och att du fick en trevlig julaftons kväll :)

Postat av: Yohanna i Las Palmas

Publicerad 2011-12-27 14:34:05

Hallå där!

Hoppas at du hade en fin jul och fortsättning.

Kommer du ihåg när du skrev detta inlägg på min blogg om hur köket såg ut hemma hos dig, eller damråttorna?



Nu har vi kört Real Life under hela året och nu när det närmar sig slutet på 2011, tänkte jag försöka att locka alla som varit med tidigare att berätta igen.

Denna vecka handlar det om att berätta om något i ditt "real life" som hänt, som du lyckats med, som du är stolt över osv.

Ända tills på torsdag kväll finns det tid. Sedan så gör jag en sammanställning över alla inlägg så vi alla kan gå in och läsa hos varandra om alla framgångar vi haft under året.



http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/december/real-life-arets-prestationer.html



Hoppas att du hänger på.



Hälsningar

Yohanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela