isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Årets näst sista dag

Publicerad 2011-12-30 16:50:06 i Livet efter GBP,

Sovmorgon, vakna utan ångesten som hade ett hårt grepp om mig hela dagen igår, skönt. Städade ur båda städskåp och sopskkåp igår kväll, allt för att slippa tänka. Känner mig alltid så extra ensam på just nyår, så extremt singel. Men idag ringde en av mina äldsta vänner och sa att hon kommer imorgon! :D Underbart! Vi är inbjudna till vännen T på mys :) Är inget fan av att vara på krogen denna afton, så detta kommer att passa mig utmärkt.

Idag hade fullt av planer som att baka lite mer, städa, tvätta... men fick skjuta på det eftersom nacken smällde till... Grattis! Nackspärr... Panodil och vetekudden och inte göra annat än kolla film hela dagen... Funkar det också ;) Och nu skulle man haft en underbar man som kom och masserade in lite Tigerbalsam på nacken...men men...

Nu börjar det kännas lite bättre så det kanske blir att baka lite bullar ändå :) Vill iår kunna bjuda på bara hembakt. Jag har ju haft tid denna  gång att baka så... :)
Ska bara...kolla klart på klassiker Fame-the movie från 1980 tror jag... Minns serien när den gick! Jag älskade den!!

Jag har en gammal kompis från min tid i Örebro; Yohanna, som numera bor i Las Palmas. Hon har startat något som hon kallar Real life. Detta efter att hon tröttnat på att se bilder på alla tillrättalagda bilder på bloggarna; småbarnsföräldrar med perfekta hem osv. Det går ut på att visa hur verkligheten ser ut. Denna vecka är temat Årets prestation. Mitt bidrag kommer eg lite sent men jag har för mig att hon skrivit att man kan göra det :) Vinst och förlust iallafall ;)

Min prestation iår.....Ja, det som ligger närmast tillhands är ju egentligen det heöa min blogg handlar om; vägen till min GBP-operation och kampen till ett friskare liv genom träning, såväl fysisk som psykisk. Jag har jobbat hårt med båda, allt för att kunna leva som den bästa versionen av mig, mitt bästa jag. Nu har jag äntligen ju gjort min operation och jag mår toppen! Jag har hittills tappat 22 kg sen jag började operationsresan för tre månader sen och jag har alla redan upptäckt livet igen (nyårsångesten är bara en liten avstickare)

Kika in på Yohannas blogg och läs om andras prestioner för året :)

Passar på att önska ett Gott Nytt År!!! Hoppas att ert 2012 kommer att bli precis som ni hoppas och önskar!

Kram

Kommentarer

Postat av: Yohanna i Las Palmas

Publicerad 2011-12-30 22:27:35

Jättebra och grattis till din prestation.

Givetvis lägger jag till dig i listan.



Hälsningar och gott nytt 2012.

Yohanna

Postat av: Annika

Publicerad 2012-01-01 12:50:59

Gott nytt Tjugo tolv. Örebro...det är ju mina hemtrakter :-D

Postat av: Tizzie

Publicerad 2012-01-01 14:38:24

Hej fina Du!

Förstår för första ggn vad folk menar med nyårsångest..

Men nytt år o nya utmaningar!:)

Gott Nytt År!!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela