isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Varför

Publicerad 2011-08-21 23:38:14 i Kampen för en GBP-op,

"Jag vill inte gå ner för att bli snyggare, med lös hud och massor av nya rynkor, kan man bli det? Nej, jag vill kunna sätta på mig strumpor utan ansträngning, jag vill kunna gå uppför en trappa utan att nästan kollapsa, jag vill kunna kliva upp på morgonen utan foppa-tofflor för att slippa smärta i hälarna, jag vill kunna sitta utan att behöva lägga magen till rätta för att den skaver... Jag vill inte ha ont överallt längre. Jag vill känna mig som en människa igen."
Dessa ord har jag lånat från: http://bypassoperation.blogg.se/
Hon har lyckat sätt ord på det jag känner, varför jag vill göra denna operation.

Kommentarer

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-08-22 06:57:46

Jag minns den där känslan när jag skrev orden...Jag var på samma gång rädd och lycklig att en förändring snart skulle ske. Jag längtade och fruktade....



Nu, 10 månader senare är livet så otroligt annorlunda. Jag är inte smal ännu men så mycket lyckligare och har så mycket mer lust på livet.



Du kommer komma dit också. Det enda är att man måste ha realisiska förväntningar. Första halvåret är lite upp och ner och lite krångligt ibland. Man förvandlas heller inte till en fotomodell utan till en gladare tjej som orkar med livet bättre och vill leva det fullt ut.



Lycka till och kram (ska följa dina framsteg, det ska bli spännande)



Kram

Postat av: Icka

Publicerad 2011-08-26 16:40:41

Hjärtegull!



Jag som varit med så himla länge, ska få följa med dig på denna resan också.



Jag älskar dig, Grodis!

Du har allt mitt stöd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela