isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Melodifestival

Publicerad 2012-02-05 02:14:41 i Livet i övrigt,

Tydligen har det ikväll varit Melodifestivaldeltävling. Det har man kunnat läsa överallt på Facebook. Ja även på vissa bloggar...Som hos min vän Yohanna. Hon har sen nåt år tillbaka kört nåt som hon kallar för Real Life. Att visa livet som det verkligen ser ut, och inte bloggstajlat. En superidé tycker jag. Jag har inte varit så duktig på att delta men det har hänt nån gång, som nu då :)

Denna veckas Real Life-uppdrag handlar om just Mello. Älska eller hata.

När jag var yngre satt man alltid tillsammans med familjen och kollade, först på den svenska uttagningen, sen Eurovision Songcontest. Jag minns, precis som Yohanna, när Carola vann första gången den svenska sclagern, 1983. Jag var 10 år gammal och Carola blev min stora idol. Än idag gillar jag henne, skillnaden nu är att jag inte skäms för det längre ;)
Jag minns också när bröderna Herrey vann hela alltet året efter. Diggilo, diggiley, alla tittar på mig...lalalalala :)

Då, när det bara var en svensk uttagstävling och sen den stora Europafinalen, då var det skoj. Sen kom äldre tonåren och jag hade annat för mig än att sitta hemma med mamma och lillasyster och kolla på nån töntig schlager...(som jag sen gillade i smyg..)

Men. Ett stort MEN. Sen ändrade de på hela konceptet. En massa deltävlingar och Globenfinaler, kval för att få vara med i Eurovisionsfinalen... Nej. Där tappade de mig.
Orkar. Inte. Bry. Mig. Inte alls faktiskt.
Jag tycker bara att det blir rörigt och orkar inte engagera mig i det. Så nu kollar jag aldrig. Och sen Facebook komkan man ju, om inte annat följa utvecklingen via folks uppdateringar. Det kan man i och för sig göra om det mesta som sker...fotboll, VM, EM, klubbfinaler i pingis, vem som gör vad... ja, ni fattar.

Så nej, jag älskar inte Melodifestivalen..längre.

Kommentarer

Postat av: Yohanna i Las Palmas

Publicerad 2012-02-05 11:40:38

Kul att du är med!

Jag anteknar.

Ja sen de ändrade på konceptet så är det jättejobbigt att följa med i allt. Försöker se den stiora europafinalen i alla fall. Men där har det också blivit rörigt.

Börjar vi bli gamla och det var bättre förr ;)



Återkommer på onsdag med sammanställningen.



Hälsningar

Yohanna

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-02-06 11:07:04

Mello = hatkärlek! Måååste liksom se, men tycker ändå det är lite too much :)

KRAM!

Postat av: Yohanna i Las Palmas

Publicerad 2012-02-08 23:43:33

God afton!

Då är veckans sammanställning sammanställd ;)

Tack för deltagandet. Nästa vecka kör vi igen.

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/february/sammanstallning-av-real-life-melodifestival.html



Hälsningar

Yohanna

Postat av: Miriam

Publicerad 2012-02-09 07:59:21

Det är ju s här med mello- alla har en åsikt, vilket man gillar eller inte. och det kan skapa många kul diskussioner!=)

Må så jättegott!

Miriam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela