isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Landstinget Dalarna...

Publicerad 2010-03-11 21:20:41 i Kampen för en GBP-op,

är lika tungrott som att försöka ro Titanic med en liten tesked, dvs omöjligt!
Här har man bestämt sig för att sätta sig över en rikstäckande lag, vårdgarantin, för en liten (nåja) grupp patienter. Man har också bestämt sig för att i denna grupp så är ALLA likadana...för så är det ju med oss fetton, vi är lata och lever bara på godis och snabbmat. Sen har man även bildat en ny klinik som ska kunna förbereda oss lata fetton på en ev. operation...  Vad hände med kliniken som redan finns? Som håller på med samma sak? Nej, den räknas inte! WHAT??? Det är ju samma sak!!!!!  AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHH! Jag kommer att bli GALEN!!!
Jag vill vinna pengar så jag kan betala för min egen operation. Verkar vara den mest realistiska vägen att kunna gå...Under tiden fortsätter jag som jag gör nu, med min träning och mat. För jag vill INTE falla inom ramen som en läkare vill samla oss fetton i. Alla är inte likadana. Tro mig.

BLÄ!
Crap!!

Varför är inte vi värda lika mycket som smala?

Just ja, ringde till kliniken för att kolla hur det låg till med min remiss. Jag skulle ju få vänta 12 månader....dessa 12 månader börjar närma sig slutet så tänkte ringa och kolla hur jag låg till.....Jag kan räkna med att få vänta YTTERLIGARE 2-4 månader på att få komma dit.....!!! FUCKING HELL!!!!!
Jag kan lika gärna dö....( men kommer inte att göra det naturligtvis pga detta men känner mig lika dramatisk som en tonåring just nu)

Kommentarer

Postat av: Vronkan

Publicerad 2010-03-11 23:34:46

Smala är inte värda så mkt heller när det gäller sjukvård. Jag blev exempelvis inte tagen på allvar när jag var orolig över mitt kolesterol. Detta pga att jag är smal.



Det är åt h-vete att vårdgarantin förbises, men det är bara att fortsätta kämpa. Du får ha T som förebild. Minus 50 kg på mindre än ett år. Det går! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela