isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Mötet

Publicerad 2011-09-08 23:59:26 i Kampen för en GBP-op,

Idag var jag och fick träffa kirurgen. Mötet bestod av information om hur operationen går till och vilka risker det finns med den. Inget jag egentligen inte visste redan eftersom jag forskat om operationen rätt mycket. Jag är även kunnat fråga människor runt mig som har genomgått operationen med goda resultat. Jag är redo.

Så när är operationsdagen då? Ja, det vet jag inte än. Jag skulle få en kallelse inom en snar framtid sa doktorn. Och innan operationen ska jag leva på pulverdiet i 4 veckor... Det kommer att bli tufft och risken finns att jag kommer vara lite av ett monster, men jag hoppas att folk i min omgivning kan ha överseende med det. Det går ju över :)
Men som vännen C, som gjort detta, sa: "Om jag inte fixar 4 veckor utan att "fuska", är jag då redo för operation?" Och jag håller med. Jag SKA klara det! Verkligen.
På måndag ska jag äntligen få komma iväg och träna också! Änteligen!!! 2 månader har hunnit gått...Jag har varit förkyld i 2 hela månader... Usch!! Men nu börjar det bli bättre :) Mini-Jillian ska få plåga livet ur mig :) Om jag kan gå på kvällen tänkte jag prova på Zumba. Dagen efter det kommer jag nog inte att ta mig ur sängen men vad gör det, jag har ju ledig dag :) Så då gör det inget.
Usch! Jag är sååååå nervös!! Nu kommer jag att sitta på pass vid brevlådan när postmannen/kvinnan kommer och kolla efter mitt brev med kallelsen i... Längtar.

Kommentarer

Postat av: Annika Hjärterström

Publicerad 2011-09-12 18:12:50

Ja klart att du kommer att klara det, tänk som mig: DET HÄR ÄR TAMMETUSAN SISTA GÅNGEN JAG "SOPPAR" I HELA MITT LIIIIIV!!!

Go girl, go!!

//Annika

Postat av: MonasUniversum

Publicerad 2011-09-12 22:04:07

Alltså, det här med pulverdiet. Not so funny.



Men du, det är FYRA veckor av ditt liv. Och kanske en kvart, fjorton dagar efter operationen, men sen har du hela livet framför dig.



It soo worth it!

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-09-13 23:05:43

Jag klarade inte pulver i de 2,5 veckor jag hade på mig innan operationen. Åt sallader och sånt men eftersom dietisten sa att det var ok så länge man höll sig under 1000 kalorier om dagen så fuskade jag med det. Jag gick ner och jag har gjort min op och det har gått bra än så länge... trots fusket :)



Tror inte man ska ta det så hårt om man faller dit innan op eftersom det blir så mycket lättare att inte äta sen :). Orsaken till att man opererar sig är ju faktiskt för att man inte klarat av att gå ner själv. Det är min åsikt iallfall :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela