isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Liten insikt

Publicerad 2011-09-04 21:00:27 i Kampen för en GBP-op,

Ibland kommer insikter till en när man minst anar det... T ex kl 05.00 när man står i duschen och försöker vakna till liv innan jobbet.

Några har sagt till mig, och jag har tänkt det själv framför allt, att jag nu ska passa på att äta sånt som jag verkligen vill ha...Passa på att "frossa"... jag har dock inte hittat rätta "humöret" för det och undrade lite över det nån sekund men tänkte att ja, det kommer väl... men så slog det mig (där i duschen kl 05.00) att, varför skulle jag "passa på" nu? Varför frossa på godsaker bara? Har jag inte frossat nog i mina dagar? Det är ju just den anledningen som gör att får lov att göra denna operation nu. Och när jag tänkt den tanken kändes det så rätt! Det kändes som jag kommit ännu en bit på vägen.  Underbart känns det!
Så nu ska jag bara bli frisk så att jag kan träna så mycket jag kan innan op-dag, som jag hoppas ligger i den närmaste framtiden. Läskigt, nervöst och såååååå spännande!! :)

Kommentarer

Postat av: Yohanna i Las Palmas

Publicerad 2011-09-11 00:30:15

Sa jakla bra tankt!

Visst ar det sa och visst har du kommit en bra bit pa vag. Nu ar du snart dar du langtat efter sa lange.



sv: visst talar jag svenska med barnen. Men jag tvivalr pa att en 4- och 1-aring fostar vad ligga ar. Men man vet ju sa klart aldrig ;)



Halsningar

Yohanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela