isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Smakutlåtande

Publicerad 2011-10-02 22:09:43 i Kampen för en GBP-op,

Nu har jag provat mig fram lite bland pulversoppor och shakes.. Alla smakar faktiskt inte crap
Modifast Sparris: Helt ok, bra kryddad. Gott när man vill ha lite varmt i sig. Brukar hälla upp på tallrik och äta med sked :)
Modifast Potatis och purjolök: Samma som ovan
Modifast Chokladpudding: MUMS!! Blev riktigt överraskad här måste jag säga, riktigt god var den. Och jag är inte en stor chokladälskare. Den här blir det fler av :)
Noka Blåbär: Blandas med mjölk. Funkar om den är riktigt riktigt kall. Blandar och ställer in den i kylen när jag går och lägger mig så den är ordentligt kall när jag vaknar :)
Narurdiet och Nutrilett Smoothie (färdigblandade): MUMS!! Enda nackdelen är att de är dyra. Men dessa kommer jag att fortsätta med även efter op, perfekt när man är på språng eller bara som mellanmål :)
Modifast Hallon: BLÄ!!! Den höll på att komma upp samma väg som den kom in... Och det var den första jag smakade så jag höll på att tappa modet då. Funderade allvarligt på om jag skulle klara av detta. Men jag är en envis djälvul :)
Nutrilett jordgubb: Ingen höjdare alls...bättre än ovanstående men inte mycket. Den går ner som ett nödvändigt ont... Tvivlar på att jag ens kommer att äta alla påsarna... *ryser*
Mitt utlåtande iaf om dessa "soppor". Men alla har vi ju olika smak :) Jag är glad att jag hittat några som går bra att äta annars hade det ju varit helvetet på jorden dessa veckor innan op.. :)

Kommentarer

Postat av: Tizzie

Publicerad 2011-10-03 09:25:26

Va skönt att du hittat några som fungerar!!

Nu är du på g!!:)

Kämpa på!

Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2011-10-05 09:56:54

Mm, vad gott & vilken tur att du har hittat några som funkar för dig. Får nog ta & testa chokladpuddingen & smothiesen. :)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela