isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Nedräkning

Publicerad 2011-10-11 05:15:47 i Kampen för en GBP-op,

Nu har kommit halvägs genom "flytperioden"... Så här på andra sidan har de faktiskt gått riktigt fort och jag hoppas att resten av tiden kommer att gå lika fort. Tur att jag har att göra fram till dess med jobb och planering av skojigheter :)
Tror att jag nu har gått igenom alla känslor man kan ha, såsom ångest kryddat med dödsångset, ånger, ifrågasättande, sorg, men också glädje och lycka inför det som komma skall, och just nu känner jag mig tom...bara alldeles tom. Inte apatisk, utan mer som nollställd. Detta är ju slutet på mitt gamla liv. Jag har levt klart det nu. Jag vill aldrig mer vara tjock. Jag har aldrig varit smal. Det ska jag prova nu har jag bestämt. Jag är nu i ingemansland och väntar, gör det jag ska för att komma närmare målet. Det är tufft, men det ska göras.
Snart....mycket snart... Underbart!

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-10-11 07:45:06

Hej!

Uuu så sant det du skriver ovan..precis så känner jag. Just nu är det som ett vakum. Jag är inte där än, men jag har ändå lämnat det gamla. Och ja..vi ska bli smala :)Det är tanken som får mig att gå framåt. Att bli "normal"! För första gången!



Jag opereras i Växjö den 10 november om allt går som det ska! du då?



Kram!!

Postat av: Tizzie

Publicerad 2011-10-11 08:32:16

Står här o hejar på!!

Ser målsnöret :)

Heja heja!!:)

Postat av: Angelica

Publicerad 2011-10-11 19:52:41

Känner igen de där känslorna. En enda röra i huvudet ibland :)

Å känner samma sak här. Är färidg med att vara tjock, nu vill jag prova på att vara smal :)

Lycka till!

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-10-11 23:29:22

Så roligt att det gått så bra. Känner igen alla känslorna :) och fattar inte vad fort det har gått. Snart ett år sen jag opererades och det har varit mitt bästa år i livet tror jag :)



DET är vad du har att se fram emot!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela