isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Det börjar sjunka in...

Publicerad 2011-10-01 06:09:24 i Kampen för en GBP-op,

Alltså. Det börjar sjunka in så smått nu...Inom en inte allt för avlägsen framtid så kommer jag att vara opererad. Jag har väntat så länge på detta nu... Men har fått lite dödsångest också. Det låter säkert urfånigt men jag funderar över om jag kanske borde skriva ner lite om hur jag vill ha min begravning... JA!! Jag vet att jag låter morbid, förlåt. Men det finns ju en liten risk att det kan gå åt fanders... Nu räknar jag med att det ska gå bra. Nej, jag räknar med att det går bra! Men ändå.....en liten tanke finns där och gnager...
Soppandet går rätt bra. Känner varken eller för dem än så länge. Visst ingen kulinarisk höjdpunkt (de borde verkligen arbeta mer med smaken och konsistensen...HU!) Det är ju vad det är och jag måste igenom det. Det är inte synd om mig heller eftersom jag satt mig i denna sits själv genom att försumma mig själv i så många år. Snart har jag klarat 1/4 av tiden. Inte illa.
Jag pratade med en vän häromdagen som gjort samma operation som jag och hon frågade hur jag mår. jodå, svarade jag, rätt bra. Förutom att jag har blivit så känslosam, jag kan börja gråta för ingenting verkligen. Och hon sa då att det är ju kanske inte så konstigt eftersom jag (och säkert många andra i min situation) under alla dessa år använt mat/sötsaker som tröst, straff, bedövare, för att stoppa igen hålet som vi släppa ut alla dessa jobbiga känslor. Nu har jag tagit bort den möjligheten och då kommer det ut igen... Hon är klok den kvinnan!
Men ja, jag är rädd. Jag börjar bli riktigt rädd och nervös. Samtidigt som jag längtar tills det är över och jag är färdigopererad. Vad jag är rädd för? Smärtan. Döden. Livet efter. Jag vet ju ingenting om livet efter operationen. Jag har aldrig varit smal. Jag har alltid haft min rustning att skydda mig bakom och kunnat skylla på den också. Inte lätt det här... Snart får jag åka hem från jobbet iaf... Blir snart avlöst. Då ska jag sova. Sova massor.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-10-02 02:28:36

Jag förstår din känsla, jag hade samma innan op.

En konstig ångest över att dö, att lämna sig helt utlämnad på operationsbordet och ovetenskapen som kommer efter om man nu skulle överleva..



Jag op för ca 3 månader sen och minns de andetagen jag tog i masken som skulle söva mig, tänkte nu får det bära eller brista och tog de få andetagen lugnt och djupt..



Men jag vaknade, mår hur bra som helst nu, ångrar mig inte en sekund..



Lycka till nu, det kommer gå jätte bra :)

Postat av: Tizzie

Publicerad 2011-10-03 09:30:32

Försök att se det som en läkande process när tårarna kommer..för det är det!

Tillåt dej att känna..

Beträffande oron o rädslan är det säkert helt naturlig känsla men det kommer att gå bra!

Det är jag helt övertygad om!!:)

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-10-03 11:38:46

Men gud jaaa vad jag känner igen mig. Jag går verkligen från superglad och helt overkliga känslor av "OJ NU ÄÄR DET SNART" till ren och skär panik. "Jag dör". och man måste ju faktiskt också tänka lite på det värsta som kan ske. Så jag har fyllt i Vita Arkivet och även gjort listor med lösenord till allt man nu är medlem av/med/på/i. Jag blev sjuukt dramatisk där ett tag när jag fyllde i Vita Arkivet, men sen kom jag på att det var rätt nyttigt å tänka på det. Hur vill jag ha det? Egentligen?

MEN så klart går det skitbra för oss :)

Kram!

/Jessica

Postat av: Katja

Publicerad 2011-10-03 17:21:13

Tizzie: jag försöker se det så men det är så "nytt" att känna.. :)



Jessica: Lista med alla lösenord ja, bra idé! Vill ju inte att mina nära ska behöva kämpa för att kunna ta bort mina konton... Skönt att höra att någon mer än jag är lite knasig ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela