isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Award

Publicerad 2011-10-15 00:23:41 i Kampen för en GBP-op,

Icka, http://blog.olicka.se/ (ja, jag vet inte hur man gör så där tjusigt att göra en länk av adressen med bara namnet...) har gett mig ett Award :) Mitt allra första. Tackar allra ödmjukast!
Nu får man ju inte bara detta Award utan man måste förtjäna det genom att svara på frågor och sen skicka vidare till fem bloggare som har färre än 100 läsare men förtjänar fler. Vet inte om jag kan det sista men svara på frågor ska jag försöka göra efter bästa förmåga :)
Då kör vi!




Varför började du blogga?

Hmmm...ja, varför? Denna blogg är ju inriktad mest på min förestående operation och jag började nog för att jag ville skriva av mig på ett öppet forum kan jag tro :) Skrivit har jag alltid gjort, i dagboksform, på kollegieblogg, en papperslapp, ja det mesta kan man säga. Hade jag en tanke som jag behövde få ur mig skrev jag på första bästa papper som fanns till hands. Min första dagbok fick jag av pappa när jag var 8-9 år ( en hel evighet sen...) Alla dagböckerna finns sparade, likaså de flesta av kollegieblocken jag skrev i (eller ja, jag har satt in många av papprena i en pärm)
Så jag är nog lite lik Icka där (inlägget kan ni läsa här: http://blog.olicka.se/?p=1565) Sen är hon ju också en av mina bästa vänner också.



Vilka bloggar följer du?

Oj! Många... Till favoriterna hör Monaas universum, Ickas (Olicka) och Yohanna i Las Palmas bl a


Vilka favoritfärger har du?


På kläder: Svart. Kan ha att göra med att jag tycker mig se smalare ut i svart och jag trivs i det.
Inredningsmässigt: Purpur/lila, grått, turkost, brunt, rött, svart



Vilka favoritfilmer har du?

Döda poeters sällskap. Den kan jag se flera gånger om.

Älskar, och samlar på Disneys klassiker. Saknar bara en just nu; Lejonkungen. Inköps inom kort hoppas jag på :)


Vilka land drömmer du om att besöka?

Nya Zeeland, Australien, Skottland, Sydamerika (inget land, jag vet, men vill se det mesta på den kontinenten)



Då ska jag se om jag kommer på någon att skicka vidare till....hmmmm... Vet ju inte hur många läsare dessa har...
Men jag skickar vidare till:

http://ironlena.blogspot.com/

http://piratdrottningen.blogg.se/

http://bypassoperation.blogg.se/index.html

Hoppas de ser detta också :)


Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-10-15 18:44:07

Hej!

det där yra du skriver om känner jag igen. Det liksom vimlar i hela skallen titt som tätt. Läskigt. Men mest stör jag mig på mitt jädrans illamående. Vet inte om det är viktnedgången i sig som gör det eller omställningen eller om det är Modifasten som gör magen grinig. Det kommer och går och nu i eftermiddag har det varit rätt tufft. Men, jag mår ju bra i övrigt :) Huvudvärken har äntligen gett med sig efter 4 dagar..!



I Växjö är "kravet" fyra veckor med Modifast innan operation. Rätt tufft. Två veckor hade känts mer rimligt. Men det är väl lite för att man verkligen ska låta magen "vila" och för att man ska vara säker på att klara kravet på viktnedgång (4-5%).



STOR kram!

/Jessica

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-10-18 05:43:14

Hej,



jag läste ditt inlägg men hänger inte med riktigt. Vad menar du med skicka vidare? Vad är det jag ska göra? Kram Heidi

Postat av: Heidi

Publicerad 2011-10-19 05:23:25

Nu har jag fortsatt på "kedjebrevet".



Det var en rolig grej tycker jag. Tack för att du awardade mig :)

Postat av: Lena ♂

Publicerad 2011-11-02 05:25:12

Tack söta för den vidareskickningen. :-)



Hoppas allt går bra för dig. Tänker på dig mitt i min egen förvirring.



Har inte bloggat på ett tag men var på väg in nu när jag såg det här.



Tack för ditt underbara stöd för mig vännen!

Kärlek i mängder

Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela