isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Värmeslag

Publicerad 2011-06-08 21:57:57 i Kampen för en GBP-op,

Om en till person säger att man inte ska klaga när värmen äntligen har kommit kommer jag nog att slå personen på näsan. Hårt.
Nej, det kommer jag ju antagligen inte att göra, men det känns som om jag skulle vilja det. Varför ska jag inte få klaga? Jag har valt att bo kvar i detta land delvis för att det inte brukar vara 25-30 grader varmt på sommaren.
Missförstå mig rätt. Jag tycker också om att det är ljusare ute och att man slipper stora tjocka kläder och tunga kängor.
Men för mig är det enbart jobbigt när det blir så här varmt.
  • Svettas hela tiden
  • Sväller i benen
  • Fötterna "brinner"
  • Huden på benen "brinner"
  • Eksem, både sol och värme, kliar satan
Bara för att nämna lite...
Mitt annars så stora tålamod, försvinner på ett kick när det inte går som jag vill, eller någon säger nåt jag inte håller med om etc. Det kanske inte märks så mycket utåt (Jag har måååååång års erfarenhet av att dölja saker) Men bli inte förvånad om jag skulle råka explodera...
All min energi som jag ändå kan uppbåda går åt till att orka ta mig till jobbet och göra mitt bästa.
Träna? Tyvärr, jag orkar inte. Bara att gå ut till bilen kräver enorm ansträngning och det känns som om mitt inre kommer att koka. Svettas på gymmet? Nja...
Men jag ska försöka. Vill ju det. Egentligen.
Nej, nu ska gnällfröken ta sin överkokta lekamen och försöka få lite effektiv sömn. Upp Halv 6 imorgon och göra första dagpasset på 6 månader. Spännande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela