isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Energinivåer

Publicerad 2010-10-22 17:41:17 i Kampen för en GBP-op,

När klockan ringde imorse 07.00 trodde jag allvarligt att det var någon som smugit sig in på natten för att ändra mitt larm... Jag hade ju nyss somnat!! Men det var bara att pallra sig ur sängens sköna värme och ta på sig träningskläderna.. Väl på plats fick jag ett brutalt uppvaknande. Jag tror min kropp fortfarande är i chock... Vi skulle vara två idag som skulle träna ihop med våra sjukgymnaster. Vi fick börja med att springa (!) en sträcka, knäböj m medicinboll som skulle kastas upp på väggen, svinga vikter/kettleball för att avsluta m armhävningar mot vägg.... Varje övning (utom spring) skulle göras under en minut.... OCH 3 varv... Behöver jag säga att jag lät som en gigantisk blåsbälg och svettades floder... Jisses! Men det är ju skoj så... :)

Nu ska man ju inte tro att det var över m plågandet.. :) Knäböj mot vägg m pilatesboll mellan min rygg och väggen, jägarvila, knäböj, jägarvila... Min rygg sa stopp efter en stund så jag gjorde "bara" jägarvila..... Vid det är laget är mina ben döda känns det som...Körde ju en del ben igår också...

Då försöker de få mig att kunna göra en sit-up hela vägen upp... Det slutade med ett asgarv eftersom det inte gick alls...hahahahahaha!!

Boxning och lite fler magövningar SEN var passet över... Jag är fortfarande heeelt slut i kroppen men det kan kanske bero lite på att jag sov dåligt i natt också.

Killen jag fick träna med  tog en del energi från mig.. han var ju inte den mest positiva... Tur jag hade min "Jillian" och hennes kollega "Jillian 2" där,  fyllda med positiva tillrop :D Fick höra att det såg lätt ut att springa för mig, vilket var kul (Jag tyckte jag klafsade och dundrade fram som en elefant..) och att jag var stark i magen :D

Nu sitter jag på jobb nr 1 och försöker ladda upp mina energinivåer så att jag orkar med jobb nr 2 i kväll/natt. Inte det lättaste men det ska nog funka :) Det gäller bara att försöka blockera ut störande moment.. Bara tre dagar kvar nu sen får jag vara ledig från jobb en hel vecka!!! Ingen som stör...bara lugn och ro.. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela