isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Nya tag

Publicerad 2010-01-30 18:37:28 i Kampen för en GBP-op,

På banan igen känns det som, även om jag just nu bara ligger i startgropen ännu :) Men jag har hopp igen. Nej, jag har inte hört mer om min operation, men jag har tagit tag igen nu med att må bättre. Jag var på vattengymnastik i torsdags på rehab och jag ska gå igen nästa vecka. ÄLSKAR den träningen!! Att kunna röra på min kropp utan att känna det som att varje led i kroppen skriker av smärta. Lätt som en fjäder kan jag hoppa och springa...Underbart!
Jag har även fixat årskort på badhuset så jag kan gå och simma igen.

Jag fick nyligen frågan om jag kände att jag kunde dra nytta av mina erfarenheter från när jag slutade röka för en massa år sen, och jag kom på att ja, det kan jag ju. Att bara ta dagen som den kommer. En dag i sänder. Ny dag - Nya beslut. Jag förstår det nu, jag vet vad det betyder och innebär. Gårdagens beslut kan jag inte ändra på idag. Bara de beslut jag har framför mig.

Idag har jag beslutat att jag får äta godis. Om det är gott? Jovars... De 15 bitar jag åt var ok...Maten jag åt var mycket godare och gav mer tillfredställelse :)

Snart hoppas jag...snart.... :)

Kommentarer

Postat av: Malin Englund

Publicerad 2010-02-06 13:52:18

Härligt att höra gumman... blir nästan tårögd av dina ord när du beskriver hur du lätt som en fjäder kan springa och hoppa utan smärta...



Det önskar jag dig VARJE DAG!!



Puss älskade vän!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela