isnusmumrikens

Här skriver jag om det mesta. Jag startade med att skriva om min kamp, och vägen till en Gastric bypassoperation. Nu har jag gjort den och jag skriver en del om det just nu, eftersom det tar upp det mesta av mina tankar för tillfället, men varefter tiden går kommer det även att handla om annat i mitt liv. Välkommen!

Bli vuxen

Publicerad 2009-05-07 14:06:12 i Kampen för en GBP-op,

Det är så det känns just nu... att jag håller på att bli vuxen. Jo, man kan ju tycka att jag redan borde ha blivit det såhär vid 36 års ålder, och det är jag väl i stort sett (även om jag försöker ha barnasinnet kvar, risken finns ju annars att det kommer att växa mossa på mig ) Men när det gäller min vikt och allt som hör därtill så har jag inte blivit just det, vuxen. Jag har fortsatt att vara trotsig tonåring. Ta bara all värk jag har lidit (och fortfarande lider) av. Jag har blivit förbannad, arg och känt mig kränkt när läkarna jämt ska dra upp att det beror på min övervikt... tills nu.... Det ÄR ju så! Visst värken kanske inte startar pga att jag är stor men inte fan gör all extra vikt att det blir bättre! Insikten är inte kul, inte kul alls, men ack så viktig för mig.

Kommentarer

Postat av: Vronkan

Publicerad 2009-05-14 13:26:20

sv;

Ja, nånting sånt borde det vara. Det var så märkligt att det var så himla mkt gammalt i samma dröm, liksom. Annars brukar det ju kunna vara blandat med mer aktuella saker.





Hey you! Nu kan du snart se alla mina dojor i bloggen! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här ska man kanske komma på nåt fyndigt att skriva så att ni ska få en hum om vem jag är... Hmmmm... En kvinna i sina bästa år, fantastisk på alla sätt och vis :) Jag är nyligen Gastric Bypassopererad och jag skriver här om livet före och efter, om tankar och funderingar, händelser från mitt liv i övrigt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela